Du är här: Om träningen

Börja träna i Säffle Karateklubb

Säffle Karateklubb har nybörjarintag två gånger per år - i början av vår- och höstterminen. Säffle Karateklubb startades 1981 och består idag av ett 100-tal medlemmar. Vi bedriver vår träning i Tegnérhallen, Säffle där vi har tillgång till pusselmatta och spegelväggar.

Börja träna i Säffle Karateklubb

Karate är en mångsidig och rolig träningsform som lämpar sig för alla människor i alla åldrar. Du tränar inte bara styrka och kondition, utan blir även smidigare och får bättre balans. Du blir aldrig för gammal för att träna karate. Det finns alltid mer att lära sig och förbättra om man vill, vilket gör att karate kan bli en livslång och fascinerande resa.

Det är gratis att prova på träningen dina två första pass. Väljer du sedan att du vill fortsätta träna får du en faktura på medlemsavgiften. Den går att betala genom inbetalning eller Swish.

Lämplig klädsel i början är träningsbyxor och en t-shirt. När man bestämt sig för att fortsätta träningen kan man, när det passar, köpa en karatedräkt. Dräkter och andra karateprylar kan man beställa genom klubben.

Vi har ingen övre åldersgräns för att börja träna, men barn som vill träna måste ha fyllt 7 år.
Som förälder är du välkommen att träna tillsammans med ditt/dina barn på barnpasset. Detta utan extra kostnad.

Nybörjare 7-13 år

Söndagar 10.00-11.00
Start 21 januari 2024

Föräldrar kan träna samtidigt som barnen, och tränar dessutom gratis.
Kostnad: 300 kr/termin
Vi tar denna termin emot 16 deltagare.

Nybörjare, vuxna

Torsdagar 19.30-21.00
Söndagar 10.00-11.30
Start 18 januari 2024

Kostnad: 550 kr/termin
Vi tar denna termin emot 14 deltagare.

Fys/självförsvar, tjejer 13 år och upp

Torsdagar 17.30-18.30
Start 18 januari 2024

Kostnad: 300 kr/termin
Vi tar denna termin emot 20 deltagare.
Ifall deltagarantalet blir för få för start meddelas anmälda om detta mailledes.

Träningshall

Säffle Karateklubb har träning i hall E i Tegnérhallen, Säffle.

Klädsel

Allt du behöver för att sätta igång är vanliga träningsbyxor och en t-shirt, skor används inte vid karateträning.

Har du några frågor?

Ring Robin Olsson på tel: 070-344 14 15 eller maila på: info"snabel-a"safflekarateklubb.se

Vad kostar det?

Medlems- och träningsavgiften för en termin är:
• Karate, barn 7-13 år, nybörjare: 300 kr
• Karate, barn 7-13 år, fortsättning: 400 kr
• Karate, ungdom, 14-19 år: 450 kr
• Karate, vuxna, 20 år+: 550 kr
• Familj: 800 kr

Familjerabatt
Är ni en familj som tränar kan ni välja att betala bara 800 kr/termin oavsett hur många ni är.

Anmäl deltagande

Anmäl ditt intresse att träna i Säffle Karateklubb våren 2024

Namn, deltagare:

E-post:

Ev. meddelande:

Välj grupp:
Nybörjare 7-13 år
Nybörjare, vuxna
Fys/självförsvar, tjejer 13 år och upp

Om du anmält deltagande, men deltagarlistan blivit full sätts du på väntelista och kommer att kontaktas ifall en plats blir ledig. Detta sker i anmälningsordning. Ifall du inte mottager något svarsmail inom någon dag, vänligen kolla i din spamkorg. Detta skickas manuellt.